Återbetalningspolicy
Här hittar du specifik information om ångerrätt och reklamation gällande vår e-handel.
Ångerrätt
Som konsument har du rätt till 14 dagars ångerrätt från den dagen du tar emot din order, enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Vi väljer dock att erbjuda dig 30 dagars ångerrätt (30 dagars öppet köp).
Det innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Dr. Glow det inom 30 dagar från mottagandet av den beställda produkten (ångerfristen).
Om produkten är i försämrat skick vid retur gör vi ett avdrag på återbetalningen som motsvarar det minskade värdet på produkten, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.
Vid utövande av ångerrätten betalar du returfrakten. Då du ansvarar för produkten till dess att vi mottagit den är det viktigt att produkten är väl emballerad.
📌 Ångerrätt gäller ej på produkter som använts, testats eller saknar originalförpackning.
Återbetalning
För de flesta produkter, i den osannolika situationen att din produkt är felaktig, kan du skicka tillbaka den till oss för återbetalning eller byte inom 30 dagar efter mottagandet.
Viktigt att notera:
Återbetalning av returfrakt är inte tillgängligt.
När vi har tagit emot och godkänt din retur betalas dina pengar tillbaka till samma konto du betalade med.
Återbetalning sker senast inom 14 dagar från meddelande om utövande av ångerrätt (förutsatt att vi mottagit din returnerade produkt i god tid).
Har du betalat med Klarna, kommer de även att skicka en uppdaterad faktura till din e-post.
Returer
För att vara berättigad för retur måste din vara:
✅ Vara oanvänd och i samma skick som du fick den.
✅ Returneras i originalförpackningen.
När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela att vi mottagit din returnerade order. Vi kommer även att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning.
📌 Returer efter 30 dagar från leveransdatumet godkänns ej.
Så här gör du en retur
Kontakta kundservice – Skicka e-post till kontakt@drglow.se med:
Ditt namn
Din e-postadress
Ditt ordernummer
Fyll i ångerblanketten – Kundtjänst skickar en ångerblankett till dig via mejl.
Få returadress – Vid godkänd ångerblankett skickar vi instruktioner om vart du ska skicka din order.
Betala returfrakten – Kunden står för returfraktkostnaden. Fraktkostnader återbetalas inte.
Skicka tillbaka paketet – Vi rekommenderar att du använder PostNord vid ditt närmaste postombud.
📌 Vi rekommenderar att du skickar din retur med ett spårbart fraktsätt eller försäkrar paketet. Dr. Glow tar ej ansvar för försvunna returer.
Returadress:
📦 Mevoria AB
S:t Johannesgatan 2
211 46 Malmö
Sverige
Ej uthämtat paket
Ditt beställda paket ligger kvar hos ombudet i 7 dagar. Efter det returneras det till oss som en ombudsretur.
📌 Ombudsreturer debiteras med en expeditionsavgift på 199 SEK.
Denna avgift täcker frakt, returfrakt, administration och hantering.
Om du ångrat dig efter att paketet har skickats från oss, måste du hämta ut det och returnera det själv. Annars registreras det som ej uthämtat och debiteras automatiskt 199 SEK.
Vi makulerar din betalning och återbetalar dig minus avgiften för ej uthämtade paket.
Utbyten (om tillämpligt)
Vi ersätter endast föremål om de är defekta eller skadade.
📩 Maila oss på: kontakt@drglow.se
Delvis återbetalning
Om produkten inte returneras i originalskick, är skadad eller saknar delar utan att det är vårt fel, kan återbetalning nekas eller reduceras.
Vi kommer att informera dig via mejl efter inspektion av varan.
Försenade eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)
Om du inte har fått din återbetalning:
Kontrollera ditt bankkonto.
Kontakta ditt kreditkortsföretag – Det kan ta några dagar innan din återbetalning registreras.
Kontakta din bank – Behandlingstider kan variera.
Om du fortfarande inte har fått din återbetalning, kontakta oss via vårt kontaktformulär så hjälper vi dig!
Reklamation
Om en produkt är trasig eller defekt har du rätt att reklamera den.
📌 Så gör du en reklamation:
Fotografera den skadade varan.
Skicka bilder och ordernummer till kontakt@drglow.se
Vänta på godkännande innan du skickar tillbaka produkten.
Vi gör en noggrann inspektion för att bedöma om skadan omfattas av garantin.
✅ Godkända reklamationer ersätts med en ny produkt eller återbetalning.
⛔ Reklamation gäller ej för normalt slitage, tappade föremål eller vårdslös hantering.
📌 Vi undersöker noggrant alla produkter innan vi skickar dem, men transportskador kan ibland ske. Inspektera alltid din produkt vid leverans.
Reklamationsrätt:
Inom skälig tid (senast 2 månader efter att felet upptäckts).
Gäller i upp till 3 år.
Vid godkänd reklamation står Dr. Glow för returfrakten.
📩 Kontakta oss på: kontakt@drglow.se
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer (www.arn.se).